by stafvg » Wed Feb 24, 2010 12:00 am
Vandaag vroeg iemand via email me hoe ik met de pasta en de naalden omging. Misschien is dit ook voor anderen op dit forum 'nuttige' informatie.
Ik heb tot nu toe enkel de loodhoudende pasta gebruikt, ik heb een tube loodvrije, alleen staan daar heel duidelijke tekens op dat je met een giftig product bezig bent dat het mij wat afschrikt.
Die loodhoudende ‘naalden’, dus die plastieken topjes kuis ik niet uit. Ik leg ze zo weg, wel met een dopje erop. Dit dopje is eigenlijk een bescherming van een meetpen dat er precies oppast. Nadien (en dat kan soms meer dan een week duren) gebruiken we die tube gewoon terug. Wel eerst even het eerste er uit duwen.
Soms hapert de spuit plotseling, dan ga ik er met een fijne naald erdoor en meestal lost dit het probleem op.
In begin heb ik de puntjes uitgekuist, immers, zoveel gebruik je dit niet, je komt dus lang toe met zo’n spuit, maar dan moet je toch heel wat paste opruimen, heel wat is uiteraard relatief gezien.
Wel is het goed om de pasta in de koelkast te bewaren, wij doen dit nog niet, mijn koelkast koelt niet maar vriest op dit moment en zo heb ik mijn pasta als eens op -10 bewaart, geen probleem echter, pasta is nog steeds te gebruiken alleen denk ik niet dat dit ideaal is.
Bij elektor eens gevraagd (op het Live Event), die jongens gooien blijkbaar die naalden steeds weg. Op mijn opmerking, dat die naalden toch niet zo goedkoop waren, hadden zij toch een andere mening. Blijkbaar hebben zij een groter budget, of is mijn probleem dat het te weinig wordt gebruikt.
Staf.