Hallo,
Ik wilde een webcam live-stream opzetten met behulp van het Linux-Board, zoals beschreven op wiki.gnublin.org, maar het blijkt dat je hier al gauw tegen geheugenproblemen aanloopt. Van de 8MB RAM die het bordje heeft zijn bij mij nog maar ongeveer 700 Kb over, te weinig voor bovengenoemde applicatie. Ook in het forum van gnublin.org heeft met het over gebrek aan geheugen bij deze applicatie. Cache of swapfile aanpassen biedt niet veel soelaas. Het was een betere keuze van Elektuur om voor de 32 MB chip te gaan, maar dat men dit niet gedaan heeft, heeft wellicht te maken met prijs of verkrijgbaarheid. In de artikelenserie deel 2 wordt wel op blz 35 gemeld dat de 8MB chip eventueel vervangen kan worden door een 32 Mb exemplaar. Nu vraag ik me af hoe men zich dat voorstelt om een 54 pins, 0.8 mm pitch TSOP chip (met de hand) te vervangen. Ik ben bang dat niet veel electronica-hobbyisten hiertoe in staat zijn (no offence). Ik krijg toch (alweer) een beetje het gevoel blij te zijn gemaakt met een dode mus. Mijn vraag is of er iemand een idee heeft hoe substantieel meer geheugen beschikbaar te krijgen. Ik zou hier ook graag een reaktie van Elektuur zelf zien.
Groeten,
Charles
NB in het schema staat foutief vermeld dat de DRAM chip pin DQ1 verbonden is met LPC_A1. Dit moet natuurlijk LPC_D1 zijn.