by sn00zerman1 » Thu Dec 03, 2009 12:00 am
Ik zoek dit weekend even m'n broncode terug op, misschien heb je daar wel iets aan.
(is voor mij echt te lang geleden, ik herinner me hier nog weinig van, zal me terug moeten "inlezen" in m'n eigen documentatie, ik denk dat ik één van de eersten was die z'n tv-light heeft draaien, voor zover ik me kan herinneren draait die hier al meer dan een jaar)
1920 x 1080 werkt bij mij ook niet, zoals je in mijn posting kan lezen, heb ik er een converter tussen zitten die alles naar 1024 x 768 omzet.
In den beginne had ik "intelligente code" geschreven, die bij het opstarten enkele seconden heb binnenkomend signaal ging checken op timing. (je hebt niet alleen het opvangen van een nieuwe lijn, maar je kan ook opvangen wanneer er een nieuw frame aan komt)
Op basis daarvan, ging ik bepaalde lussen langer of korter laten lopen. Op zich werkte dit goed, maar telkens ik van "bron" veranderde, moest ik m'n ambilight resetten. (en die printplaat zit bij mij in een valse wand weggewerkt, don't ask, lol, ik heb die ambilight rond een projectiescherm (heb een beamer om TV te kijken) gebouwd van meer dan 3 meter diagonaal)
Ik weet in elk geval dat ik aan assembler code die in de PIC zit die de eigenlijk RGB LEDs aanstuurt, niks gewijzigd heb, alleen in de C-code zelf.
Ook is er een verschil tussen interlaced en non-interlaced bronnen. Voor zover ik me herinner zit in de originele code, stukken code die "scant" op even en oneven lijnen, dat heb ik er ook uit moeten slopen om het met een VGA signaal aan te sturen, in VGA zit geen onderscheid tussen interlaced en non-interlaced.
Ik hou je op de hoogte,
groeten,
Kris