Hallo allemaal,
Ik ben al ruim 40 jaar in het bezit van een Duitse legerontvanger uit 1942. Ooit eens van iemand gekregen. De Thorn - Eb
Deze heb ik voor 2 jaar weer werkend gemaakt. Best spannend als zo'n apparaat het na al die jaren weer gaat doen. Freq. gebied is van ca 135 KHz tot ca. 8 Mhz.
De voeding hiervoor moet zijn. 2 volt voor de gloeidraden (ca. 1 Amp)en negatieve roosterspanning en 90 volt voor de anodespanning. (ca. 10 - 50 mAmp)
Tot nu toe laat ik het apparaat werken met een regelbare voeding en een grote 2 volt accu. Maar dit wil ik veranderen in een vaste voeding.
Met de herdenking van de bevrijding 60 jaar geleden wil ik dit apparaat werkend tentoonstellen.
Wie weet of Elektuur ooit een dergelijke voeding heeft gepubliceerd of heeft een schema daarvoor.
Het liefst zoek ik dus een compleet regel IC (zoiets als de 7805) voor de 90 volt (gestabiliseerd) en voor de 2 volt (Uiteraard zeer goed gestabiliseerd)Of ideeen om de uitgangsspanning van een 5 volt IC
te verlagen naar 2 volt en het liefst vertraagd opkomend om de gloeidraden te sparen.
Wie o wie kan mij helpen?