Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Lezen en laten lezen

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby Guest » Thu May 31, 2007 12:00 am

In deze thread kunt u andere Elektuur-lezers een handje helpen door (het gebruik van) uw RFID-lezer aan te bieden.
Of, als u er zelf geen gebouwd hebt, op zoek te gaan naar medelezers die wel aan het bouwen zijn geslagen en bereid zijn uw kaart met hun Elektuur-RFID-lezer uit te lezen.
Guest

Postby mark 06.5 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Bij deze dus, ik had onderstaande ook al op een andere locatie geplaatst (Algemeen>alle hens aan dek>RFID):

Wie weet er veel (of in ieder geval meer dan ik) van RFID-tags, -card's, -chips enzovoort?

Het volgende is nl. het geval (uiteraard kom ik hier op naar aanleiding van het RFID-onderwerp in het laatste nummer): Ook huisdieren (honden, katten, maar ook bijv. paarden) krijgen tegenwoordig steeds vaker een chip ingeplant (formaat van een flinke rijstkorrel), ter identificatie enz. Werken deze op hetzelfde systeem als de Elektuur-lezer? Oftewel: kan ik de Elektuur-lezer ook gebruiken om deze ID-chips uit te lezen?

Misschien een idee voor een eventueel volgend artikel?

Of heeft er toevallig al iemand een werkende Elektuur-RFID-lezer, zodat ik dit eens een keer mag proberen? Als ik dan de lezer een keer mag lenen, kan ik proberen of dit werkt.
mark 06.5

Postby thijsbeckers » Thu May 31, 2007 12:00 am

Onze lezer is hiervoor zeer waarschijnlijk ONgeschikt . De antenne is anders, dus zal de frequentie ook anders zijn, helaas...
thijsbeckers

beste mensen,

voor de gene die niet handig zijn met experimenteer print of het gwoon simpelweg 'mooier'willen opbouwen.
ik ben bezig met de printjes voor de RF-ID decoder van de elektuur.
enige vorderingen die ik maak kan je hier volgen: http://www.circuitsonline.net/forum/view/37782

de gegevens zijn dan te vindenin mijn profiel wil je vragen persoonlijk stellen de printjes zijn zo opgebouwd dat iedereen ze kan opbouwen zonder steeds te denken van wat is het onhandig opgebouwd want de print lijkt bijna gelijk aan het schema van de elektuur. zodra alles af is zal ik het publiceren.

als elektuur hier niks tegen heeft.
Guest

Postby mark 06.5 » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:thijsbeckers op 29-8-2006 16:27:22
Onze lezer is hiervoor zeer waarschijnlijk ONgeschikt . De antenne is anders, dus zal de frequentie ook anders zijn, helaas...

Jammer... was anders ook meteen handig geweest.

"Waarschijnlijk ongeschikt" : als er iemand een werkende versie van de lezer heeft die ik een keer mag lenen, kan ik het uitproberen...

Alvast bedankt!
mark 06.5

waarom bouw je er zelf geen je kent nu de theorie in zo ver dat je weet waar je rekening mee moet houden er is nu ook bekend op welke frekwentie wie houd je tegen.(zie ook ander topic over rfid)
Guest

Postby schueler » Thu May 31, 2007 12:00 am

HaHaHa,

Bij mij op het werk (Philips) hadden ze een dergelijke post geplaatst of iemand een RFID reader had om "even" te lenen.
Hoeft niet langer dan 1 minuut te duren volgens mij

Dus, zeer goed initiatief!
Laat even weten of iemand in de beurt van Eindhoven/Veldhoven zon ding heeft.....
Om er nu €60,- aan uit te geven om een code uit te lezen lijkt me ook wat overdreven.
schueler

Postby grumbleduke » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:Schueler op 31-8-2006 0:02:27

Om er nu €60,- aan uit te geven om een code uit te lezen lijkt me ook wat overdreven.

Wat raar toch zo weinigen doorhebben dat je de Elektuur Reader prima kunt gebruiken voor bijv. een toegangscontrolesysteem. Immers de software laat toe om bijv. 5 kaartnummers als GOOD' te lezen, en een schakeluitgang die zit er al op.
Antenne achter dubbel glas of remote monteren. Verder is alle software vrijgegeven. Kortom voor een paar tientjes een systeem dat je niet overal ziet en helemaal niet makkelijk te kraken is.
Vind je het allemaal nog te duur of te black-boxerig dan zou ik zeggen over naar de doe-het-zelf reader met de AVR er in, die staat op p. 40. Voor elk wat wils dus.

Gonzo
'
grumbleduke

Postby schueler » Thu May 31, 2007 12:00 am

Geplaatst door:GonzoRadio op 31-8-2006 13:25:36
Kortom voor een paar tientjes een systeem dat je niet overal ziet en helemaal niet makkelijk te kraken is.
Vind je het allemaal nog te duur of te black-boxerig dan zou ik zeggen over naar de doe-het-zelf reader met de AVR er in, die staat op p. 40. Voor elk wat wils dus.

Gonzo

Dan moet je ook nog de elektrische sloten, bedrading, extra elektronica, etc. mee rekenen.
Maar los daar van, idee is erg leuk. Ben er zeker een voorstander van. Ik zou er in ieder geval geen toegang tot mijn huis mee willen krijgen. shit

Andere ideeën zoals toegang tot PC of TV en dergelijke is op zich dan wel weer grappig. Zelf zou ik nog geen zinvolle toepassing weten dus tot die tijd zou ik graag mijn kaartje toch graag uit laten lezen.

Ben Schueler
schueler

http://www.uploadarchief.net/files/download/RFID.jpg
Guest

Next

Return to 2006-09 RFID uitlezen