stefan67Ook ik ben zwaar ontgoocheld over de laatste HG.
Ik vind het juist een mooie uitgave! Terwijl ik eigenlijk helemaal niet geinteresseerd ben in robots. Het idee om een themanummer te maken geeft Elektuur de kans om een onderwerp goed uit te diepen.
Dus Elektuur: ga zo door, de kwaliteit begint weer toe te nemen. Mischien volgende keer een HG over audio en daarna een over HF, dan wordt de diversiteit wel degelijk gewaarborgd.
stefan67Suggesties, opbouwende kritiek:
In één woord (is al vermeld) DIVERSITEIT
-Audio ontwerpen waarvan de kwaliteit niet moet onderdoen voor de gerenommeerde fabrieksapparaten. Met frontplaat, boormal en zelf etsbare printontwerpen, alles op en aan.
-Meetapparaten µC gestuurd (referentie Digimess)
-HF ontwerpen , deze zijn ook zeer zeldzaam geworden.
- Nuttig toegepaste µC ontwerpen (niet steeds weer µC boards met steeds weer andere controller).
Grotendeels kan ik me hier wel in vinden. Misschien is het goed om toch te proberen schakelingen te ontwerpen waaarin geen µC zit. En als het dan toch moet, probeer jullie dan te richten op een of enkele modellen µCs, zodat lezers daar bekend mee worden. Bij voorkeur in-circuit-programmable, zodat je geen extra dingen hoeft te bouwen om zelf te kunnen programmeren.
Probeer ook de programmas in de µCs te bespreken. En dan iets meer dan alleen een blokschemaatje, maar zo dat lezers er zelf mee aan de slag kunnen. Er is een hoop werk in gestoken, dus het mag ook best wat bladruimte kosten. Je kunt beter een ding goed bespreken dan drie dingen half.
Kortom: ga zo door met verbeteren!