Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

Problemen hoe ik via de PCB Elektor Service printplaten best

Alles over de dagelijkse bezigheid van de elektronicus

Postby edson » Wed Jul 08, 2009 12:00 am

Ik heb in het blad Elektor Juli/Aug. pag.nr: 87; schemerschakelaar; gelezen en ook geintresseerd. Ik wou die schemerschakelaar zelf opbouwen en ik heb de printplaten nr: 090049 - 11/12 via de Elektor PCB Service besteld,maar het was mij niet goed gelukt. Omdat ik eerst een data zip-formaat invoeren moest,maar ik begreep die bestand kiezen niet. Want, in mijn PC bevat geen bestandmap voor de Elektor PCB Service en er staan nergens op mijn HDD - disk.

Ik vraag aan jullie om hulp!

Hoe kan ik "bestand kiezen en een Zip-formaat" invoeren en een nieuwe betand maken? Met Gerber RS274X?? of WinRAR of zoiets??

Graag hulp van jullie krijgen? (ik weet dat het wel eenvoudig is,maar ik word heus niet veel wijzer!)
edson

Postby schueler » Wed Jul 08, 2009 12:00 am

Als ik het goed begrijp heb wil je de printplaten bestellen van dit project. Maar je hebt nu dus een zip-file met de pcb-layout.
Wat wil je nu weten?
Hoe je dit moet uitpakken? ( Dit kun je uitpakken met winzip )
Hoe je nu wel die printplaten moet bestellen?

Het is mij niet helemaal duidelijk...

Ben
schueler

Postby kersing » Wed Jul 08, 2009 12:00 am

Hoi,

Normaal zou je de print moeten kunnen bestellen met de link "Bestel bij PCB Shop - onbestukte printplaat". Helaas is er blijkbaar een probleem met die link, bij thePCBshop komt die print niet voor.
Je kunt van de elektor site te weinig informatie downloaden om de print via de elektor PCB service te laten maken. Daarvoor heb je meer dan nodig alleen het pdf bestand dat op de elektor site staat.

Hopelijk ziet iemand van elektor deze berichten en corrigeren ze de situatie.

Succes,

Jac
kersing

Postby arjen h. » Wed Jul 08, 2009 12:00 am

kersingHopelijk ziet iemand van elektor deze berichten en corrigeren ze de situatie.

Voor een gerichte vraag aan Elektor kun je ze het beste een email sturen.'
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.
arjen h.
Moderator

Return to Printplaten, solderen, etc.