beste forumleden,
reeds twee jaar ben ik in het bezit van een profiler pro. Zelfbouw met wat afstellingshulp (€ 400,--) van Colinbus. Meestal kom ik alleen in vakanties er aan toe om er mee te experimenteren, daarom duurde het nogal voordat ik de programmatuut onder de knie had. Ik wil de profiler vooral gebruiken om houten tandwielen voor een klok te maken. Materiaal is Berkenmultiplex. De resultaten vielen tegen: sommige tanden leken scheef te staan. Na ingelezen te zijn op dit forum kreeg ik de indruk dat dat euvel wel eens te wijten zou kunnen zijn aan de meegeleverde Ferm spindelmotor . Twee weken geleden heb ik daarom een Kress FME 1050-1 besteld. Inmiddels heb ik flink met deze spindelmotor en de programmatuur van Colinbus geexperimenteerd en de resultaten zijn zeer zeker bevredigend.
Storend aan het freesresultaat is wel, dat de randen van de uitgefreesde tandwielen rafelig zijn. Kan ik de Profiler zodanig instellen, eventueel in combinatie met een ander freesje, dat ik die rafelranden kan vermijden of wegwerken?
gr. Huub