Bij de laatste elektor zat niet de jaarlijkse jaarDC/jaarDVD, maar een tegoedbon: je zou ook online op kunnen zoeken, dus waarom nog een DVD? In plaats daarvan een tegoedbon van maar liefst EUR 10,-.
Als je daaraan gaat rekenen, blijkt dat hier heel weinig van klopt.
De truuk van de jaarlijkse DVD is natuurlijk, dat deze gewoon met het tijdschrift meekan, en er dus geen aparte verzend/handlingkosten zijn. Dat was een slimme zet. Maar de situatie is nu anders:
Een jaar-DVD kost nu 27.50 + 5,0 verzendkosten = 32.50. Voor abonnees is er korting: 24.95 + 5.0 verzendkosten is 29.95. De tegoedbon heeft slechts een waarde van EUR 10,-.
Maar er is meer. Een tegoedbon werkt op de bruto-prijzen, dus zonder lidmaatschapskorting. De bon is dus geen EUR 10,- waard, maar slechts 9,-. Daarbij komt dat je een tegoedbon in een keer moet besteden, een restant gaat verloren.
Bovendien het het adreslabel normaal een aanbod voor een boek zonder verzendkosten; dat is nu "vervallen" en in plaats daarvan dus deze tegoedbon.
Me dunkt dat een tegoedbon met een effectieve waarde van EUR 9.00 in plaats van een product van EUR 32.50 een hele slechte ruil is. Iemand heeft bepaald niet kunnen rekenen toen dit het voorstel was.
Nu blijkt dat ik de DVD niet eens kan bestellen omdat het inloggen met het wachtwoord, opgeslagen in mijn browser, niet meer werkt..
Ik ben niet tevreden.