by arjen h. » Wed Nov 26, 2008 12:00 am
Ik heb inmiddels de code bekeken. Kan niet anders zeggen dat het heel overzichtelijk is en betrekkelijk eenvoudig. Maar ja, dat zeg ik als iemand die C kan lezen.
Waar ik nieuwsgierig naar was is hoe de patronen zijn opgebouwd. Dit is dus in C-code met do-while en for lussen. Iemand die zelf een patroon wil maken moet dus kennis van C hebben. De grootte van het patroon is dus beperkt tot het beschikbare programma-geheugen van de controller.
Een geprogrammeerde controller is niet bij Elektor verkrijgbaar. Iemand die de cube wil maken moet dus zelf zo'n controller kopen en het ding zien te programmeren en dus waarschijnlijk ook een programmer zal moeten kopen of bouwen. De drempel voor veel hobbyisten zal hierdoor vrij hoog liggen denk ik...
Ik denk alleen soms (wel eens teveel) vanuit het oogpunt van dummies die ook wat zouden willen maken. Een geprogrammeerde (geteste) controller is handig om de hardware te testen en meer algemene functies zouden handig kunnen zijn om patronen te ontwikkelen.
Maar...... bovenstaande doet niets af aan je gemaakte opdracht, zoals gezegd: prima werk!
Het Elektor forum is voor de lezers; voor een vraag aan de redactie kun je het beste Elektor een email sturen.