Hi Ben, Flowcode is best wel een leuke taal alleen het rammelt nog ietwat.
Tot nu toe heb ik met zekerheid kunnen vaststellen dat de opdracht right$() niet werkt. Daar komen telkens verschillende resultaten uit. Verder heb ik nog lang niet alle mogelijkheden benut van flowcode dus het is best mogelijk dat er nog meer bugs in zitten.
Nu ik dit printje klaar heb kan ik nog wat code veranderen en testen. Die andereop gaatjesprint had ik al ingebouwd.
De huidige code die ik geschreven heb geeft de keus tussen snelheid richting en hoogte of snelheid richting en coordinaten.
Helaas heeft het display daar te weinig caracters voor zodat de coordinaten maar met 1 cijfer achter de komma worden weergegeven. Dat is niet nauwkeurig genoeg voor het vaststellen van de positie van bijv. een flitspaal (+- 180 meter).
Dus zal ik nog een tweede programma hier publiceren dat de keuze geeft (schakelaartje) tussen snelheid richting hoogte of alleen maar de coordinaten die dan op twee regels worden weergegeven met een (theoretische) nauwkeurigheid van 1,8 meter.
Uiteraard houd ik mij aanbevolen als je dat transfert.exe gefatsoeneerd hebt. Het is een zeldzaam slecht geprogrammeerd programma. Zelf kon ik de moed even niet opbrengen om er aan te beginnen...