Kon het niet velen dat ik de tijd niet goed kon krijgen als UTC negatief was. Nu kunnen ook westerburen de code gebruiken zonder problemen.
Tel bij de UTC tijd 12 op en sla deze op in de EEprom via het menu ( of via de programmer in de EEprom schrijven kan ook... )
Voor Nederland is het dus UTC+1 +12 UTC wordt dus waarde wordt dus 13.
Voor ijsland of zo die UTC-1 hebben wordt het dus UTC-1+12 = 11.
Tevens heb ik meteen ervoor gezorgd dat de datum ook netjes wordt aangepast als deze een dag terug moet.
Er zot ook nog een slordige schoonheidsfout in de kompas code van mij. Alles werd 11,25 graden verschoven door een verkeerde link naar de string. al verder niet uitleggen hoe of wat maar het is opgelost.
Voor mij is de code nu wel zo'n beetje af en de PIC16F876A staat nu propvol ( met veel leuke uitbreidingen op de originele code!!! ).
Memory Usage Report
===================
RAM available:368 bytes, used:338 bytes (91.9%), free:30 bytes (8.1%),
Heap size:30 bytes, Heap max single alloc:29 bytes
ROM available:8192 words, used:8142 words (99.4%), free:50 words (0.6%)
Voor verdere uitbreidingen ga ik over op de PIC18F2520 zodat ik de code van Jaap erbij kan zetten. Ik heb nog gekeken of ik de Flitspaal opzoek code kon versnellen maar dat is marginaal. De bottleneck is de overhead van adressen en commando's die over I2C verstuurt moeten worden. Dat kost de meeste tijd. Met een SPI EEprom zou dit misschien wel wat versneld kunnen worden maar dan moet de boel wel op de schop.
Ben