Eindelijk heb ik de tijd gevonden om de TBLCF te maken en te gebruiken om mijn digibutler te flashen (vanwege de DHCP en LINK DOWN problemen).
Het installeren van de CodeWarrior 7.2 en het aanpassen van de digibutler verliep goed maar het flashen wil maar niet lukken.
Op de Elektor fora heb ik alles gelezen over het maken van de verbinding maar ik krijg telkens de foutmelding "connect failed".
Volgens windows 7 is LIBUSB-W32 goed geinstalleerd en werkt het apparaat correct. Betekent dit dat er inderdaad communicatie is van de PC naar de TBLCF?
Oorspronkelijk (toen ik voor de eerste keer de TBLCF aansloot aan de PC) bleef de Led uit. Na de flashes van de TBLCF veranderde dit en nu is de Led permanent aan. Is dit correct?
De flash programmer heb ik goed geactiveerd met de juiste Target configuration (load settings met setup.xml). De connection
is TBLCF GDI die in de preferences is toegevoegd (met de juiste dll). Erase zou moeten kunnen maar het lijkt er op dat er totaal geen communicatie van de TBLCF naar de DB is.
Ik heb ook al een andere target initialization file geprobeerd maar dat leverde ook niets op.
Ik zou graag een aantal oorzaken elimineren zoals de TBLCF zelf of een software probleem op mijn PC. Daartoe zoek ik iemand die mijn TBLCF zou kunnen testen. Als iemand kan bevestigen dat die bij hem werkt kan ik me concentreren op mijn PC.
Aan mijn DB kan het eigenlijk niet liggen want ik heb er twee die het allebei niet doen (ze werken want bij starten geven ze beide dezelfde output op de seriele poort).
Ook de kabel lijkt OK want ik heb twee kabels geprobeerd.
Wel ben ik wat in verwarring gebracht door opmerkingen dat de connector op de TBLCF aan de verkeerde kant kan worden gesoldeerd (volgens mij kan die alleen op de kant waar ook de USB poort op zit)
Wie kan mij helpen, ik weet niets meer wat ik nog kan proberen.
Ik heb nog eens gekeken naar de drivers op de Windows7 PC.
Nu is de laatste libusb-win32 versie 1.2.6.0 geinstalleerd. Het feit dat bij de eigenschappen staat dat het op een Turbo BDM Light Coldfire gaat bewijst dat de TBLCF werkt. De drivers zijn de laatste zoals die op de sourcefourge site staan. Hoe kan ik controleren dat er wat over de flatcable naar de DB gaat (en niets terugkomt)?