Met de aanschaf van een nieuwe laptop met Windows 7 64 bit was het natuurlijk maar de vraag of deze ontvanger het op de nieuwe laptop ook zou doen. Niet dus.
Het zoeken op www.anysee.nl bood mij geen oplossing. Genoeg te downloaden, maar door de bomen de juiste download vinden is haast niet te doen.
Ik heb Clark Electronics een email gestuurd en het probleem voorgelegd. De vraag was uiteraard of zij mij aan de juiste software konden helpen.
De volgende dag had ik een email terug met een link naar een download. De software opgehaald en geinstalleerd: WERKEN MAAR !!!
Nog eens gekeken of ik de download op de site kon vinden, maar dat is mij niet gelukt. Via een google op Anysee 2.1.0 kon ik de download wel achterhalen. Blijkt "Anysee viewer versie 2.1.0 beta7 E30Plus, E30C en E30TC" te zijn.
Maar goed... een enorme (E30) PLUS voor Clark Electronics !!!
Mag ook wel eens gezegd worden...
Dit is de bewuste download: http://www.anysee.nl/index.php?sct=downloads&file=148
Oh ja, in het antwoordmailtje van Clark werd nog gezegd dat KPN ervoor heeft gekozen om Windows 7 niet te ondersteunen.
Maar eigenlijk is het met KPN nog veel erger omdat die de Anysee helemaal NIET ondersteunen.
In het begin heb ik ook veel problemen had om de Anysee onder Windows XP goed werkend te krijgen. De standaard meegeleverde software deed het namelijk niet goed. Terug naar de Primafoon maar die verwees mij gelijk door naar Clark. Hier uiteindelijk versie 2.0.5 gevonden. Maar pas na een of andere Windows update deed het ding het pas echt goed.
KPN gaf mij toe dat ze de ontvanger ook alleen maar verkochten en geen support konden bieden. Gek genoeg staat wel het KPN logo op de Anysee afgebeeld...