Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.

RFID-kaart uitlezen

Info over het uitlezen van RFID-kaarten

Postby jerr » Thu May 31, 2007 12:00 am

Hello,

Hoe snel is een rfid-kaart uit te lezen ?
Mijn idee is het volgende : is dit te gebruiken om bij rc-cars (electro) het aantal ronden te tellen van een auto ? Ik plak zo´n kaartje aan de binnenkant van de body. De auto rijdt onder de antenne door, wordt gededecteerd en via pc-programma wordt een teller bijgehouden. Is dat mogelijk ? Hoe snel ? Meerdere tegelijk ? Bij wedstrijden gebeurt dat meestal met transponder en bijhorende apparatuur, maar voor een beginnend clubje is dat onbetaalbaar. Daarom mijn idee. En welke valkuilen moeten eventueel nog overwonnen worden om dat mogelijk te maken.
Hopende op wat goede informatie of links, dank ik U op voorhand.

Mvg, Jerr
jerr

Postby ome jan » Thu May 31, 2007 12:00 am

het probleem zal zowel de snelheid van uitlezen zijn, maar ook de afstand die je zou moeten overbruggen.
een goed geprepareerde rfid lezer haalt maximaal 7 centimeter afstand.
als er ook nog 2 auto,s gelijktijdig over de meetlijn komen, dan is een juiste detectie niet gegarandeerd.
ome jan

Return to 2006-09 RFID uitlezen