by msilvius » Sat Apr 20, 2013 12:00 am
Nee natuurlijk durven ze dat niet.
Elektor is gekomen waar ze nu zijn door de lezers dingen voor te schotelen die die lezers kunnen namaken.
Je moet rekening houden met het ergste dat mis kan gaan, en met praktische overwegingen.
Ik zie je niet zo snel met een generator en een magnetron op je rug de ghostbuster uithangen op je tuinpad (hoewel ik me daar nu natuurlijk wel een beeld van vorm).
De wetenschapper zal er nog wel een hele berg kanttekeningen bij hebben, waar de nieuwsredacteur van moest gapen en dus maar weggelaten heeft.
Een daarvan zal zijn dat je dit niet thuis moet nadoen (en al zeker in de VS), en dat je ten alle tijden de straling van je af moet richten.
De personen die het ding bedienen zullen op een tractor zitten en als ie net als dit (voor het echte werk waarvoor het volgens de beschrijving bij de foto voor bedoeld is, ongeschikte) voertuig achter een trekker gehangen word, dan is de afstand tussen stralingsenergiebron en persoon vermoedelijk wel veilig.
Bovendien kun je de aanhanger dusdanig uitvoeren dat die van zichzelf al een barrière voor de energie zal vormen.
Natuurlijk is wel zo'n beetje iedereen hier nieuwsgierig naar hoe zoiets zou gaan en je fotoverslag is uiteraard van harte welkom.
Maar neem ook de eerder gegeven adviezen en overwegingen ter harte als je dit gaat doen.
Zo zou ik de (omgekeerde) feedhorn op een karretje monteren zodat ie voor je uitgerold word en zoals eerder gezegd altijd van je wegzendt.
Het overige materiaal van het karretje van metaal zodat het als een afscherming werkt.
Probeer dus rekening te houden met wat er gebeurt als de energie niet in de grond en het onkruid verdwijnt.