Deze problemen waren ook al aangekaart in het andere topic, maar dat is al meer dan een jaar oud en ik heb niet het idee dat die ooit opgelost waren.
Als ik de print op de computer aansluit (of eerst de power aanbreng zonder USB) dan krijg in beide leds knipperend. als ik de USB aansluit dan brand er 1 seconden lang 1 led, waarna de leds weer tegelijk gaan knipperen, en gelijktijdig geeft Windows de melding "USB device not recognized"
Ik heb meerdere PICs van hetzelfde type geprobeert (zelf geprogrammeerd met de bijgeleverde HEX file). Ik heb beprobeert op meerdere PC's met verschillende versies Windows (XP SP2 en Vista) in verschillende staten van versheid. Ik heb geen rare tooltjes draaien of regcleaners gebruikt. Ik heb meermalen geprobeert de datalijnen om te draaien. Ik heb geprobeert de bijgeleverde drivers te installeren door rechts te klikken op de INF file, maar dat doet volgens mij niet meer dan 1 seconden lang de zandloper te tonen (wat ik begrijp moet eerst het apparaat herkendworden door Windows en moet je daarna de drivers aanwijzen). Het kristal oscilleert op exact 20MHz (oscilleerde alleen na het toevoegen van een 1MOhm weerstand paralel aan het kristal). Op pin 18 staat 3.23V met USB aangesloten.
Ik heb ook al gevonden dat er een andere firmware uit is met HID support, maar heden beschik ik niet meer over een PIC18 programmer daar ik die toendertijd in bruikleen had.