Het Elektor forum gaat sluiten. Zie ook deze link. Vanaf vrijdag 1 maart is het niet langer mogelijk om in te loggen op het forum. Wel blijft de inhoud van het forum nog zichtbaar tot het einde van de maand maart. Per 1 april gaat het forum definitief uit de lucht.
Wie heeft er een component om een compoort aan te sturen? Wel een waarvoor niet betaald moet worden. Liefst met broncode naturlijk. Wel dient er een timer (met event) te zijn om ontvangen karakters te kunnen timen. Er staat best wel wat op het web, maar daar heb ik nog geen goed te gebruiken exemplaar gezien. Help.
De async professional toolbox is freeware geworden voor de VCL nu ze overgegaan zijn op Dotnet. Duidelijke en goed functionerende componenten. Kijk op http://www.turbopower.com/
Helaas, deze site werkt niet. Nu heb ik wel async gebruikt, maar dit component ontvangt helaas niet. Wel kun je een terminal maken, maar daar heb ik niets aan. De terminal werkt overigens wel.
Async werkt perfect reeds gedurende vele jaren , het is de beste component die u kan vinden. Bovendien kan u gebruikmaken van het datapacket waarbij het eerste en laatste teken dat u ontvangt via de seriele poort . Vervolgend wordt automatisch een event gegenereert met als parameter een string waarbij alle karakters staan tussen begin en eindteken (eventueel begin en eindteken incluus.