Elektuur brengt elk jaar een DVD uit met de artikelen zoals gepubliceerd in het laatste jaar. Ook worden er DVD's verkocht met oudere jaargangen. Kort om een veelvoud aan zeer goede artikelen. Een als je iets nieuws wilt beginnnen, waarom dan niet even kijken wat er al gepubliceerd is op dit gebied.
Maar daar loop ik telkens weer tegen een probleem aan met de DVD's van Elektor. Ik heb ze allemaal gedownload en in een directory gezet. Er is inderdaad een zoekfunctie aanwezig, maar die is niet erg gemakkleijk,zeker niet als je een overzicht wilt hebben van alle artikelen vanaf 1990 (het zijn er meer dan 7000!).
Ik heb nu alle artikelen ingevoerd in een Excel file. Hiermee kan je heel gemakkelijk filteren op een zoekterm. Of je het artikel ook te zien krijgt hangt af of je die ooit gekocht hebt van Elektor. Is dat artikel aanwezig, dan is één klik op de (hyper)link genoeg om het te openen. Je moet eenmalig aangeven waar dit opgeslagen is.
Als toegift heb ik ook de artikelen van Elektuur 1961toegevoegd. Deze excel file is bijgewerkt t/tm 2014. Zelf uitbreiden met nieuwe data is eenvoudig mogelijk (beschrijving en subroutine zijn aanwezig). Zelf gebruik ik Excel 2013, maar omzetten naar Excel 97-2003 is mogelijk.
Mijn vraag is:
Is hier interesse voor?
Groetjes
Jan Lichtenbelt